středa 27. června 2018

Kapverdy Květen 2018


Ahojky, dnes bych Vám ráda pověděla něco o mé letošní první dovolené. Dovču jsem trávila na Kapverdských ostrovech. Opravdu hodně jsem se těšila, na Kapverdách jsem v životě nebyla a navíc jsme celý týden měli strávit na katamaránu. Sice jsem měla hrůzu z mořské nemoci, ale i tak jsem letěla s velkým nadšením a očekáváním.

Cesta byla celkem náročná, odlétali jsme v opravdu brzy ráno z Prahy. Jako Moraváci jsme do Prahy museli dojet, což už je samo o sobě celkem štreka, ale když letíte na dovolenou, jste natěšení a cesta vám utíká opravdu rychle.


Jak jinak, let měl hodin a půl zpoždění. Ale i to se dalo přežít. Na Kapverdy jsme neletěli v kuse, ale mezi přistání jsme měli v Lisabonu. Tam jsme měli tak třičtvrtě dne čas, než nám letělo letadlo na Sal na Kapverdách.


V Lisabonu bylo opravdu krásně, prošli jsem si nějaké ty turistické atrakce (Oceanárium, to bylo asi ze všeho nejkrásnější a další), zašli si na parádní oběd…  Z deseti lidí se nás na procházku po Lisabonu vydalo pět odvážlivců. A musím říct, že to bylo naprosto super. Sice jsme se ztratili a viděli takové části Lisabonu, které normální turista asi nenavštíví, ale bylo to naprosto úžasné, kdy jindy by jste se dostali do takových zapadlých uliček kde ani „pes neštěkne „ atd. Prostě paráda. Při našem bloudění jsme stihli ještě jako správní Češi navštívit Lisabonský Lídl. No, to bylo něco, normálně tam prodávají krevety, mušle… Já to chci v Českém Lídlu taky!!! No a po nekonečném hledání metra jsme ho konečně našli a vydali se konečně směrem na letiště.

Památky




Tak tohle prodávají v Lisabonském Lídlu 

Asi nějaká motorkářská hospa?

Oceanárium - nádhera




Po příletu na Sal ve skoro nočních hodinách nás odvezli do apartmánů, kde jsme měli zajištěno ubytování na jedu noc předtím, než se nalodíme. Ubytování bylo parádní, apartmány moc hezké a čisté. Ráno před naloděním jsme se zase ta naše pětice vydali projít na pláž a do plážového baru. Bylo to naprosto úžasné, pláž dá se říct úplně prázdná, klid, pohoda a pivečko.




No a pak už nás čekalo nalodění. Museli jsme přejet do přístavu, kde jsme zjistili, že budeme ještě cca dvě hodiny čekat na slunku, protože kapitán katamaránu ho ještě musí uklidit a nestíhá. Takže jsme se tak trochu přismahli.

No, a když jsme se konečně dočkali nalodění, jaké to mé zjištění, že budu muset vlézt na gumový člun, který mě dopraví na katamarán. Sakra, já nemehlo, které zakopne o svou vlastní nohu a spadne, tak to pro mě byl opravdu nadlidský výkon. Ale zvládla jsem to a ani se nevymáchala v oceánu, zázrak.


Katamarán jsem si ale opravdu představovala trochu jinak, myslela jsem si, že bude větší, ale byl celkem malý a pro mě jako člověka, co potřebuje svůj osobní prostor to byl opravdu maze. Nebylo tam jediné místečko, kde by se dalo zalézt a  být sám, kromě kajuty, no ale přece nebudu dovolenou trávit v kajutě ne?

Jak jsem už psala, celkem jsem měla strach z mořské nemoci, protože jsem na lodi v životě nebyla, tak jsem taky nevěděla, co od toho čekat. Mimochodem jsem tam byla jediná, co nebyla na lodi, takže paráda. Nakonec to bylo celkem v poho. Sice jedna nejdelší přeplavba mi dala celkem zabrat, nebylo mi zrovna nejlíp, ale nezvracela jsem :D Přeplouvalo se myslím šest hodin proti proudu, vlny šílené, katamarán se kymácel ze strany na stranu, kolikrát byly ty nárazy vln šílené… Nedalo se ani pořádně chodit :D Ano, a právě tady mi nebylo zrovna nejlíp, ale dala jsem to bez blinkání :D
Jinak, kdybych měla shrnou Kapverdy, tak to byla celkem Pandžáva. Což znamená, žádná zeleň, když člověk vylezl na břeh, binec všude o kolo, písek a kameny… Prostě, když vidím fotky z cestovek, teď už vím, že to jsou jen fotky z letovisek, protože když se vydáte do „centra“ pryč z letoviska, tak je to celkem mazec. Totálně chudá země.



Co se mi ale strašně líbilo byla návštěva místního baru v Santa Marii. Bylo to úžasné, takový ten typický Kapverdský bar. Obsluha měla nachystané tance, které v určitou dobu tančila a lidi tím dostávala do nálady a tancovat. Když tam přišel někdo, kdo měl narozeniny, obsluha měla taky nachystáno vystoupení pro oslavence, prostě úchvatné. No a co se musí Kapvérděnům nechat, tak opravdu umí tancovat, to co zvládli oni, by prostě snad žádný Evropan zatancovat nezvládl. Snažili jsme se o to, ale bylo to oproti nim opravdu ubohé :D :D :D

Celé dny jsme tedy trávili a katamaránu a to mi ještě říkali, že katamarán je oproti normální lodi brnkačka a stabilnější, že tak neháže. No nevím, na lodi jsem nikdy nebyla a myslím, že katamarán byl můj strop :D


Shrnuto, navštívili jsme ostrovy Sal a Boa Vista. Ani jeden ostrov nebyl takový, že bych si z něj sedla na zadek. Prostě pandžáva a chudoba. Fotky, které člověk najde na netu jsou celkem přibarvené, alespoň, co se těchto dvou ostrovů týče. Co se mi ale opravdu hodně líbilo, bylo to, že jsme tam byli mimo sezónu a pláže byly naprosto vylidněné. Bohužel jsem, ale celou dovolenou trávili na katamaránu na oceánu, kde opravdu hodně foukalo a byla celkem zima. Zážitek to byl ale každopádně zajímavý a vím, že jen tak bych se na takovou dovolenou asi nedostala, takže asi tak. Ale kdybych si měla vybrat, tak místo Kapvérd se rozhodně spíš podívám na Kanárské ostrovy, kde se mi ze všech dovolených líbilo nejvíc (Bulharsko, Egypt, Tunis, Kapverdy, Choratsko)

4 komentáře:

  1. Tak to moc závidím, já bych se tam tak moc chtěla podívat, tak snad někdy :). Fotky jsou moc krásné.

    TheBlondieTale

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. Jako zážitek to bylo fajn, ale příště se ráda podívám někam jinam :D

      Vymazat
  2. Musel to být zajímavý zážitek a taky moc krásné fotky!:) A závidím, že jsi byla už na dovolené :D mě to teprve čeká :D

    Shard of Dreams

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Zážitek to byl opravdu zajímavý. Ale jsou i mnohem zajímavější místa, na která bych se ráda podívala. Naštěstí mě ještě nějaká ta dovča čeká, což je fajn :D Představa, že bych celé prázdniny seděla doma a jen chodila do práce je pro mě naprosto děsná :D :D

      Vymazat