čtvrtek 29. března 2018

Recenze knih | Mechanický princ - Cassandra Clare



Od doby, co jsem přečetla první díl ze série Pekelné stroje s názvem Mechanický anděl, uběhla už hodně dlouhá doba. První díl se mi líbil, ale četla jsem jej hned po dočtení Nástrojů smrti, takže jsem si hned nedokázala zvyknout, že série Pekelné stroje je zasazena do roku 1877 myslím. Možná proto mi trvalo tak dlouho, než jsem se pustila do čtení druhého dílu s názvem Mechanický princ.

Kniha Mechanický princ je druhý díl série Pekelné stroje, což je vlastně druhá série od autorky Cassandry Clare týkající se světa stínů (první série se jmenuje Nástroje smrti). Série pekelné stroje je zasazena do Londýna roku 1877 plus mínus. V knize se mi líbí autorčin popis Londýna a celkově společnosti té doby. Člověka to úplně vtáhne a dokáže si tu dobu krásně představit. Klobouky, ženy a jejich krásné šaty, muži v oblecích, kočáry místo aut… Ovšem nedokážu si představit, že bych neustále někde chodila jen v šatech, kalhoty jsou prostě pohodlnější.


Obálka knihy je naprosto úchvatná, zobrazuje jakoby pochmurnost viktoriánského Londýna.  Jsem ráda, že nakladatelství Yoli nechalo původní a jen tam přidalo pozlacený okraj, který vypadá moc hezky a k obálce sedí.


Hlavními postavami knihy jsou Will, Jem a Tessa. Will a Jem jsou lovci stínů, nejlepší přátele a parabatái. Tessa je něco jako čarodějka, ale nevědí přesně, jen to, že umí měnit podobu na kohokoliv. Postavy z téhle série mi dost připomínají postavy z Nástrojů smrti. Will mi povahově přijde jako Jace, jen vzhledově je jiný. Jem je svým způsobem jako Alec, ale hodnější a milejší no a Tessa je jako Clary akorát s tím rozdílem, že Clary je lovkyně stínů, kdežto Tessa ne. Ale povahově mi přijdou trochu podobné, i když ne úplně, protože ve Viktoriánském Londýně se dívky museli chovat úplně jinak než v dnešní době. Kdo četl Nástroje smrti, tak si dokáže udělat porovnání.

Druhý díl navazuje, dá se říct tam, kde skončil první. Mortmain, což je padouch, který nenávidí lovce stínů, protože mu zabili rodiče, tak se je snaží zničit. Tvoří armádu mechanických tvorů, kteří mají být prostředkem, ke zničení lovců stínů. Také se z nějakého zatím neznámého důvodu velice zajímá o Tessu a chce ji získat.


V tomto díle se vlastně jedná hlavně o to, že lovci stínů z Londýnského institutu hledají Mortmaina aby ho mohli porazit. Během hledání se dozvídají nové a nové informace, někdy ovšem takové, které zatím nejsou moc vysvětlené, takže doufám, že v posledním díle se rozlousknou. Také odhalí špeha a páni, tak tenhle člověk by mě nenapadl.

A jak jinak, je zde i milostný trojúhelník. Will-Tessa-Jem. No já sama bych měla opravdu velký problém si mezi nimi vybrat. Na obou je něco pro i proti, každý z nich je úplně jiný a přesto jsou na tom v jedné věci naprosto stejně a to, že oba milují Tessu. Ovšem koho si vybere Tessa? Ve svých citech se plácá, protože něco cítí k oběma.  Ovšem jak to dopadne je otázka do dalšího dílu.
Celkově moc hezká kniha. Moc dobře se četla, bylo tam napětí, akce, láska… Cassandra Clare nezklamala ostatně jako vždy. Svět lovců stínů, který vytvořila, je naprosto úžasný.

Žádné komentáře:

Okomentovat