úterý 17. dubna 2018

Výlet | Kroměříž - Luhačovice



Dnes bych se Vám chtěla pochlubit prvním výletem letošního roku :) Sice se konal už 7. Dubna, ale jaksi jsem ještě nebyla schopna sepsat článek. V pátek jsme s přítelem uvažovali, kam se podívat, protože hlásili na sobotu krásné počasí. Nakonec jsme se rozhodli pro Kroměříž. Vzali jsme sebou ještě obě dcery od přítele.

Vzhledem k tomu, že jsme vyjížděli před obědem, zastavili jsme se na skvělý oběd do Motorestu Podkova v Kelčicích. Sice jsme si trochu zajeli, ale stálo to za to. Jezdíme ta celkem často a vaří tam naprosto skvěle. Jako předkrm na účet podniku dostanete sádlo se škvarkama nebo škvarkovou pomazánku v krásných nádobách a chleba k tomu. Po obědě, před placením ještě dostanete koláček jako zákusek také na účet podniku. Vše je naprosto skvělé a odcházíte odtamtud opravdu nacpaní.
Po skvělém obědě jsme tedy už konečně vyrazili do Kroměříže. Město je to opravdu krásné, náměstí paráda a hezké historické uličky. 





Jako první jsme si vybrali prohlídku zámku. Nákup vstupenek byl opravdu zajímavý, chtěli jsme rodinné vstupná, dva dospěli a dvě děti. Paní z pokladny se na nás dívala opravdu zvláštně, pořád tak těkala očima a pak říkala, že to vstupné je pro dva dospělé a dvě děti, jestli víme. Asi jsme vypadali zajímavě, protože starší dcera od přítele je jen o osm let  mladší než já :D


Původně jsme si chtěli koupit rodinné vstupné VIA UNESCO (reprezentační sály + zámecká věž + Květná zahrada), rodinné za 540,-  Bohužel prohlídka, kterou jsme stihli byla až v půl třetí a končila ve čtyři, takže na květnou zahradu by jsme neměli absolutně žádný čas, byla jen do pěti hodin a než by jsme tam došli. Takže jsme si nakonec vzali jen reprezentační sály, rodinné vstupné za 460,- (ty vstupy jsou vážně děsně drahé) s tím, že do Kroměříže se ještě určitě vrátíme. Navíc paní z pokladny říkala, že Květná zahrada ještě není rozkvetlá, takže lepší to bude později. Před začátkem prohlídky jsme měli ještě nějaký čas, tak jsme se zašli podívat do zámecké zahrady. Musím říct, že je teda obrovská, prošli jsme si jen kousek, ale viděli jsme pávy a že jich tam bylo.



Prohlídku shrnu asi tak, že v zámku byla hrozná, ale hrozná zima. Na konci, když jsme vyšli ven, měla jsem tak zmrzlý nos a uši, že to snad ani nebylo možné. Dále se v zámku nemohlo fotit, což je škoda, protože místnosti byly hezké, ale bydlet bych tam určitě nechtěla, všechno je na mě takové moc načančané. Navíc, jsem asi barbar, ale všechny zámky mi vevnitř přijdou stejné a z výkladu si stejně nikdy nic nezapamatuju, ale ráda se tam vždy podívám.

Po odjezdu z Kroměříže jsme měli ještě celkem dost času, tak jsme se rozhodli, že zajedeme do Luhačovic. Tohle město znám a mám ráda, jezdili jsme tam se ségrou a mamkou jako malé na dovolené.






Docela dlouho trvalo, než jsme našli místo na parkování, které by nebylo moc daleko od centra města. Když se nám to konečně povedlo, tak jsme se vydali projít.



Miluju minerální prameny, takže jsme je samozřejmě nemohli vynechat.  Tím, že jsme v Luhačovicích byla několikrát, stihla jsem už ochutnat všechny. Ale na našem výletě jsme ochutnali jen dva z pěti, které jsme měli po cestě a to Pramen Dr. Šťastného a Nový Jubilejní. Vincentku nám zavřeli těsně před nosem, Ottovka neteče, protože tento pramen je nějak znečištěný a Pramen Sv. Josefa taky zrovna netekl.

Prošli jsme si takovou tu hlavní turistickou trasu a po cestě se zastavili v parádní kavárničce na kafe a samozřejmě jsme si museli odvést i lázeňské oplatky. No a pak už hurá domů.

8 komentářů:

  1. Nikdy jsem tam nebyla.. ale věřím, že si zaslouží své místo na seznamu světového dědictví UNESCO :)
    RIGHT HERE RIGHT NOW

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě zaslouží, je to tam krásné :) Doporučuju navštívit :)

      Vymazat
  2. Nikdy som nebola, tiež sa pridávam. Ale vyzerá to tam naozaj nádherne :)

    Klaudia Duranova

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkně vyfocené fotky :). Nevím jestli jsem tady byla, možná jen projížděla, ale nikdy jsem si tam neudělala takhle výlet :)

    Shard of Dreams

    OdpovědětVymazat
  4. Jéé, Luhačovice :D Žila jsem tam půlku života a chodila tam na základku (teď žiju v nedaleký vesnici), ale jsem tam pomalu každej víkend, protože tam mám nejlepší kámošky. Ačkoliv jsem po tak dlouhým žitím tam Luhačovic úplně plná, tak věřím, že pro turisty jsou krásný a zajímavý :)

    Karolína & Maličkosti ze života

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, pro turisty, jakož to i pro mě jsou moc krásné :) A hlavně i ty oplatky :D Po těch se můžu utlouct :D

      Vymazat